VOP For You Travel

VOP For You Travel

Všeobecné obchodné podmienky pre všetky produkty značky For You Travel

1. Uzavretie zmluvy o balíkových zájazdoch

1.1 Rezerváciou (tiež nazývanou prihláška na zájazd) ponúka cestujúci spoločnosti For You Travel uzavretie zmluvy o balíkových zájazdoch záväzne. Základom pre ponuku zájazdu sú popis zájazdu a doplňujúce informácie od spoločnosti For You Travel pre daný balíkový zájazd.

1.2 Internetové inzeráty a brožúry (napr. destinácií a hotelov), ktoré neboli vydané spoločnosťou For You Travel, nie sú záväzné pre spoločnosť For You Travel a jej povinnosť plnenia, pokiaľ to nebolo výslovne dohodnuté so zákazníkom ako predmet inzerátu na zájazd.

1.3 Prihláška na balíkový zájazd môže byť podaná telefonicky, faxom, e-mailom, v cestovnej kancelárii alebo cez internet.

1.4 Zmluva vzniká doručením prijatia od spoločnosti For You Travel. Prijatie nevyžaduje žiadnu konkrétnu formu. Spoločnosť For You Travel zašle cestujúcemu pri alebo bezprostredne po uzavretí zmluvy potvrdenie o zájazde uložené na trvalom nosiči dát.

1.5 Ak sa obsah potvrdenia o zájazde líši od obsahu prihlášky na zájazd, ide o novú ponuku zo strany spoločnosti For You Travel, na ktorú je spoločnosť For You Travel viazaná po dobu desiatich dní. Zmluva vzniká na základe tejto novej ponuky, ak cestujúci v rámci viazanosti spoločnosti For You Travel vyjadrí prijatie. To môže byť vykonané aj zaplatením zálohy alebo nástupom na zájazd.

1.6 Ak je prihlásených viacero účastníkov zájazdu, prihlásiteľ zodpovedá za všetky zmluvné záväzky účastníkov uvedených v prihláške na zájazd, pokiaľ si tieto záväzky prevzal výslovným a osobitným vyhlásením.

1.7 Prihláška na zájazd, formulár na informovanie cestujúceho, Všeobecné obchodné podmienky (VOP), potvrdenie o zájazde, faktúra, zabezpečovací certifikát a všetky cestovné dokumenty sa spravidla zasielajú e-mailom. Na tento účel spoločnosť For You Travel používa e-mailovú adresu uvedenú pri rezervácii.

 

2. Platba

2.1 Spoločnosť For You Travel uzatvorila poistenie proti insolventnosti podľa § 651r BGB na zabezpečenie zákazníckych peňazí. Potvrdenie o poistení bude odoslané prihlásenému zákazníkovi spolu s potvrdením o ceste.

2.2 Po obdržaní potvrdenia o ceste a faktúry vrátane potvrdenia o poistení pri balíkových zájazdoch je zákazník povinný uhradiť zálohu vo výške 35 % z ceny zájazdu. Ak výška zálohy 35 % z ceny zájazdu je nižšia než 50,00 EUR, je stanovená záloha vo výške 50,00 EUR na účastníka zájazdu. Zvyšná platba je splatná 28 dní pred začiatkom cesty, ak bol odovzdaný bezpečnostný certifikát a právo na zrušenie od spoločnosti For You Travel podľa bodu 9.2 už nie je možné uplatniť. Pri rezervácii zájazdu menej ako 30 dní pred začiatkom cesty je celková cena zájazdu splatná pri rezervácii. Pri rezervácii iba letenky je celková cena letenky splatná pri uzatvorení zmluvy.

2.3 Platba za cestovné služby sa vykonáva priamo a výlučne spoločnosti For You Travel, aj keď rezervácia bola vykonaná cez cestovnú kanceláriu. Všetky platby je potrebné uhradiť na uvedený bankový účet s uvedením čísla rezervácie, ktoré je viditeľné na potvrdení o ceste/faktúre.

2.4 Cenu zájazdu je možné uhradiť prevodom, inkasom alebo kreditnou kartou (Visa, Mastercard). a) Platba cez inkaso je možná len do 56 dní pred začiatkom cesty. Výnimkou sú zájazdy, pri ktorých si For You Travel vyhradila právo na zrušenie podľa bodu 9.2(b). V týchto prípadoch je zvyšná platba splatná až po uplynutí lehoty na uplatnenie práva na zrušenie. Ak si pri rezervácii zvolíte platbu cez inkaso (SEPA Direct Debit – SDD), potrebujeme SEPA mandát, ktorý umožňuje zaťaženie vášho bankového účtu požadovanou sumou za zájazd (zálohu aj zvyšnú platbu) formou inkasa. Poskytnutie vašich SEPA údajov sa automaticky považuje za príkaz na platbu. Spoločnosť For You Travel vás obvykle informuje o nadchádzajúcom inkase („Pre-notifikácia“) na potvrdení o ceste

 

3. Služby

3.1 Špeciálne požiadavky zákazníka, ktoré presahujú konkrétny popis služieb v katalógu alebo špeciálnu ponuku platnú pre danú rezerváciu, nie sú pre spoločnosť For You Travel záväzné. Spoločnosť For You Travel sa bude snažiť tieto požiadavky splniť.

3.2 Špeciálny batožina (napr. potápačské vybavenie, surfovacie dosky, lyžiarska alebo golfová batožina a pod.) môže byť prepravená len po predchádzajúcej rezervácii a za príplatok. Náklady a podmienky je potrebné dohodnúť so servisným centrom For You Travel pred rezervovaním zájazdu. Príplatok musí znášať zákazník. To platí aj pre poskytnutie detskej postieľky.

3.3 Všetky ceny uvedené v popise zájazdu sú v EUR a platia na osobu.

3.4 Pri zľavách pre deti je rozhodujúci vek na deň návratu z cesty, ktorý musí byť uvedený už pri rezervácii.

3.5 V niektorých cieľových krajinách účtujú hotely zákazníkom s trvalým pobytom v tejto krajine odlišné hotelové tarify. Ceny spoločnosti For You Travel platia preto výhradne pre zákazníkov, ktorí majú trvalý pobyt v Nemecku alebo v susedných krajinách alebo sú držiteľmi trvalého pobytu v jednom z týchto štátov. Spoločnosť For You Travel nenesie zodpovednosť za prípadné dodatočné náklady vzniknuté na mieste.


4. Cestovné dokumenty

4.1 Cestovné dokumenty budú zaslané najneskôr 7 dní pred odchodom a len po úplnom zaplatení ceny zájazdu, spravidla emailom. Cestovné dokumenty zvyčajne obsahujú prehľad cesty, hotelový voucher, transferový voucher a dokument s informáciami o cieľovej destinácii. Či cestovné dokumenty obsahujú letenky, závisí od konkrétneho leteckého dopravcu. Pri elektronických letenkách (Etix) bude zákazníkovi spolu s cestovnými dokumentmi poskytnutý filekey (rezervačné číslo u leteckého dopravcu).

4.2 Cestujúci je zodpovedný za to, aby údaje, ktoré uviedol pri rezervácii, boli správne, aby údaje na potvrdení o rezervácii zodpovedali údajom v občianskom preukaze/cestovnom pase príslušného cestujúceho a aby zaslané dokumenty mohli byť doručené. V prípade zmeny emailovej a/alebo poštovej adresy je zákazník povinný včas informovať spoločnosť For You Travel o tejto zmene. Zákazník je tiež povinný zabezpečiť, aby jeho nastavenia emailového filtra umožňovali elektronické doručenie.

 

5. Zmeny služieb a cien

5.1 Zmeny alebo odchýlky jednotlivých cestovných služieb (okrem ceny zájazdu) od dohodnutého obsahu zmluvy o balíkovom zájazde, ktoré sa stanú nevyhnutnými po uzavretí zmluvy a ktoré neboli spôsobené v rozpore s dobrou vierou zo strany spoločnosti For You Travel, sú povolené iba vtedy, ak tieto zmeny alebo odchýlky nie sú podstatné a neovplyvňujú celkový rámec rezervovanej cesty. Celkový rámec cesty je ovplyvnený, ak jej hodnota alebo vhodnosť na bežné alebo zmluvne predpokladané využitie je zrušená alebo znížená. Toto sa určuje najmä na základe dĺžky cesty, času cesty a ceny zájazdu. Prípadné nároky na záruku zostávajú neovplyvnené, ak zmenené služby vykazujú vady.

5.2 V prípade, že sa podstatné cestovné služby zmenia alebo nebudú môcť byť poskytnuté, spoločnosť For You Travel vás bezodkladne informuje po získaní informácií o dôvode zmeny na trvalom nosiči dát (napr. e-mailom, SMS alebo hlasovou správou) jasne, zrozumiteľne a vyzdvihnutej forme.

5.3 V prípade podstatnej zmeny podstatnej cestovnej služby alebo odchýlky od špeciálnych požiadaviek zákazníka, ktoré sa stali súčasťou zmluvy o balíkovom zájazde, má cestujúci právo, v rámci primeranej lehoty, ktorú spoločnosť For You Travel určí spolu s oznámením o zmene, buď prijať zmenu, alebo bez poplatku odstúpiť od zmluvy o balíkovom zájazde, alebo požadovať účasť na náhradnej ceste, ak spoločnosť For You Travel takúto cestu ponúkla.

Cestujúci má právo rozhodnúť sa, či na oznámenie spoločnosti For You Travel reaguje alebo nie. Ak cestujúci odpovie spoločnosti For You Travel, môže buď súhlasiť so zmenou zmluvy, požadovať účasť na náhradnej ceste, ak mu bola ponúknutá, alebo bez poplatku odstúpiť od zmluvy. Ak cestujúci neodpovie alebo neodpovie v rámci primeranej lehoty stanovenej spoločnosťou For You Travel, bude ponuka na zmenu zmluvy považovaná za prijatú po uplynutí lehoty (§ 651g odst. 2 BGB). Na to bude cestujúci upozornený v oznámení podľa bodu 5.2 jasne, zrozumiteľne a vyzdvihnuto.

5.4 Spoločnosť For You Travel si vyhradzuje právo upravit ceny za letecké balíkové zájazdy v prípade zvýšenia nákladov na dopravu alebo zvýšenia určitých poplatkov (napr. poplatky za letiskové a bezpečnostné poplatky) alebo v prípade zmeny menových kurzov, ktoré sú relevantné pre daný balíkový zájazd, nasledovne: a) v prípade zvýšenia nákladov na palivo v závislosti od počtu miest na sedenie môže spoločnosť For You Travel zvýšiť cenu zájazdu o túto sumu; b) v iných prípadoch zvýšenia nákladov na palivo sa dodatočné náklady na dopravu požadované dopravcom na dané dopravné prostriedky rozdelia počtom miest na sedenie dohodnutého dopravného prostriedku. Spoločnosť For You Travel môže následne upravit cenu zájazdu o sumu tejto úpravy na jedno miesto; c) ak sa zvýšia existujúce letiskové a bezpečnostné poplatky voči spoločnosti For You Travel, môže byť cena zájazdu upravená o túto zvýšenú sumu. d) Zvýšenie ceny je povolené len v prípade, že okolnosti vedúce k zvýšeniu/uprave ceny neboli pred uzavretím zmluvy a neboli ani predvídateľné pre spoločnosť For You Travel. e) Zmena ceny je povolená len do 21. dňa pred začiatkom cesty. f) V prípade zmeny ceny o viac ako 8 % ceny zájazdu platí bod 5.3 v plnom rozsahu.

5.5 Cestujúci môže požadovať zníženie ceny zájazdu od spoločnosti For You Travel, ak a do tej miery, ako sa zmenili ceny, poplatky alebo menové kurzy uvedené v bode 5.4 po uzavretí zmluvy a pred začiatkom cesty a tieto zmeny vedú k nižším nákladom pre spoločnosť For You Travel. Ak cestujúci zaplatil viac než požadovanú sumu, bude preplatok vrátený po odpočítaní vzniknutých administratívnych nákladov spoločnosti For You Travel.

5.6 Spoločnosť For You Travel upozorňuje, že priame lety nie sú automaticky „non-stop lety“ a môžu zahŕňať medzipristátia.

 

6. Odstúpenie od zmluvy zo strany zákazníka

6.1 Zákazník môže kedykoľvek pred začiatkom cesty odstúpiť od balíkového zájazdu. Ak zákazník rezervoval cez cestovnú kanceláriu/cestovného agenta, môže odstúpenie oznámiť aj tejto osobe. Rozhodujúci je okamih doručenia oznámenia o odstúpení spoločnosti For You Travel. Odporúča sa, aby zákazník odstúpenie oznámil na trvalom nosiči dát (napr. písomne, e-mailom, faxom alebo poštou). Neuskutočnenie cesty sa považuje za odstúpenie od cesty.

6.2 Zákazník je oprávnený počas cesty zrušiť zmluvu o balíkovom zájazde; v tomto prípade musí zohľadniť minimálne poskytnuté cestovné služby v pomere k cene zájazdu. Ak cestujúci nevyužije jednotlivé cestovné služby v dôsledku predčasného návratu alebo iných neodkladných dôvodov, spoločnosť For You Travel sa bude snažiť o vrátenie ušetrených nákladov od poskytovateľov služieb. Táto povinnosť neplatí v prípade, že ide o nepatrné služby alebo ak vrátenie je v rozpore so zákonnými alebo administratívnymi predpismi.

6.3 Ak cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde alebo necestuje, spoločnosť For You Travel nemá nárok na plnú cenu zájazdu. Môže si však uplatniť primeranú náhradu, pokiaľ odstúpenie zo strany zákazníka nie je spôsobené spoločnosťou For You Travel alebo ak na mieste určenia alebo v jeho blízkosti nenastanú mimoriadne okolnosti, ktoré by výrazne ovplyvnili uskutočnenie zájazdu alebo prepravu osôb na miesto určenia. Okolnosti sú považované za nevyhnutné a mimoriadne, ak neboli pod kontrolou spoločnosti For You Travel a ich následky by sa nedali zabrániť ani pri všetkých primeraných opatreniach. Odporúča sa uzavretie poistenia zrušenia cesty, ktoré môže tieto náklady v rámci svojich podmienok pokryť.

6.4 Výška náhrady sa určuje podľa ceny zájazdu po odpočítaní hodnoty ušetrených nákladov a toho, čo spoločnosť For You Travel získala iným využitím cestovných služieb. Na požiadanie zákazníka musí spoločnosť For You Travel túto výšku náhrady zdôvodniť. Spoločnosť For You Travel stanovila nasledujúce paušálne náhrady, pričom zohľadnila obdobie medzi oznámením o odstúpení a začiatkom cesty, ako aj očakávanú úsporu nákladov a predpokladaný zisk z iného využitia cestovných služieb. Náhrada sa počíta na základe času prijatia oznámenia o odstúpení vzhľadom na cenu zájazdu a je rozdelená podľa nasledujúcej storno stupnice: a) pri leteckých balíkoch a hotelových rezerváciách:

•           do 30. dňa pred začiatkom cesty: 35 %

•           od 29. do 15. dňa pred začiatkom cesty: 65 %

•           od 14. do 8. dňa pred začiatkom cesty: 75 %

•           od 7. do 3. dňa pred začiatkom cesty: 85 %

•           od 2. dňa pred začiatkom cesty do odletu alebo pri neuskutočnení cesty: 95 % ceny zájazdu b) pri leteckých rezerváciách (len lety):

•           k storno poplatkom príslušného leteckého poskytovateľa alebo leteckého agenta sa účtuje poplatok vo výške 30 EUR za každého dotknutého cestujúceho na pokrytie našich vlastných administratívnych nákladov.

6.5 Minimálne storno poplatky sú 50 EUR na osobu, bez ohľadu na čas odstúpenia a typ zájazdu. Uvedená storno stupnica sa uplatňuje iba v prípade, že storno poplatky presiahnu sumu 50 EUR.

6.6 Zákazník môže spoločnosti For You Travel predložiť dôkaz, že v súvislosti s odstúpením od balíkového zájazdu vznikol podstatne nižší alebo žiadny škodový nárok.

6.7 Spoločnosť For You Travel si vyhradzuje právo požadovať namiesto vyššie uvedených paušálnych náhrad vyššiu, individuálne určenú náhradu, ak For You Travel preukáže, že jej vznikli podstatne vyššie náklady než je príslušná paušálna náhrada. V tomto prípade je spoločnosť For You Travel povinná túto požadovanú náhradu konkretizovať a zdôvodniť s ohľadom na ušetrené náklady a po odpočítaní toho, čo získala iným využitím cestovných služieb.

6.8 Ak je spoločnosť For You Travel povinná vrátiť cenu zájazdu v dôsledku odstúpenia zo strany zákazníka, musí tak urobiť okamžite, najneskôr však do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení.

 

7. Zmena rezervácie / Nahrádzajúce osoby

7.1 Zmena letenky nie je možná. Po uzatvorení zmluvy o zájazde nemá cestujúci nárok na zmenu termínu cesty, destinácie, miesta nástupu na cestu, ubytovania alebo spôsobu dopravy (presun). To neplatí, ak je zmena nevyhnutná, pretože spoločnosť For You Travel neposkytla správne alebo dostatočné informácie pred uzavretím zmluvy podľa § 250 odst. 3 EGBGB; v tomto prípade je zmena bez poplatku možná. Ak si cestujúci praje vykonať zmenu, spoločnosť For You Travel si môže účtovať poplatok za zmenu rezervácie na osobu. Tento poplatok za zmenu rezervácie je 40 EUR na osobu, k tomu sa pripočítajú prípadné ďalšie náklady alebo príplatky, ktoré účtujú poskytovatelia služieb.

7.2 Od 30 dní pred začiatkom cesty môžu byť žiadosti o zmenu rezervácie, ak je ich realizácia vôbec možná, uskutočnené len po odstúpení od zmluvy a to za podmienok uvedených v bode 6.4 a zároveň s novou registráciou. Toto sa nevzťahuje na žiadosti o zmenu, ktoré spôsobujú len nepatrné náklady.

7.3 Zákonné právo cestujúceho, podľa § 651e BGB, požadovať, aby namiesto neho vstúpil tretí do práv a povinností vyplývajúcich z balíkového zájazdu, zostáva neovplyvnené týmito podmienkami. Takéto oznámenie je považované za včasné, ak spoločnosti For You Travel dorazí 7 dní pred začiatkom cesty. For You Travel môže odporovať vstupu tretieho do zmluvy, ak tento tretí nespĺňa špeciálne požiadavky na cestu alebo ak jeho účasť je v rozpore so zákonnými predpismi alebo administratívnymi opatreniami. Ak tretia osoba nahradí pôvodného účastníka zájazdu, pôvodný účastník a náhradník zodpovedajú spoločne za cenu zájazdu a za skutočne vzniknuté dodatočné náklady v dôsledku vstupu tretieho. Spoločnosť For You Travel poskytne cestujúcemu doklad o vzniknutých dodatočných nákladoch.


8. Cestovné poistenia

Cestovné poistenie nie je zahrnuté v cene zájazdu. Spoločnosť For You Travel odporúča každému zákazníkovi pri rezervácii uzavrieť cestovné poistenie, a to buď poistenie storna cesty a/alebo poistenie zrušenia cesty/poistenie cestovného poistenia pri zranení alebo chorobe.

 

9. Odstúpenie a zrušenie zo strany spoločnosti For You Travel

9.1 Spoločnosť For You Travel môže v prípade splnenia zákonných predpokladov podľa § 651h ods. 4 BGB (nepriaznivá okolnosť, ako napr. nedosiahnutie minimálneho počtu účastníkov uvedeného v zmluve; nevyhnutné, mimoriadne okolnosti ako prírodné katastrofy, epidémie, vojna a iné) odstúpiť od zmluvy o balíkovom zájazde (zrušiť) pred začiatkom cesty.

9.2 Odstúpenie z dôvodu nedosiahnutia dohodnutého minimálneho počtu účastníkov je možné: a) pri trvaní zájazdu viac ako šesť dní najneskôr 21 dní pred začiatkom cesty, b) pri trvaní zájazdu najmenej dva a maximálne šesť dní najneskôr 7 dní pred začiatkom cesty a c) pri trvaní zájazdu menej ako dva dni najneskôr 48 hodín pred začiatkom cesty. For You Travel bezodkladne pošle cestujúcemu oznámenie o odstúpení.

9.3 Ak spoločnosť For You Travel uplatní svoje právo na odstúpenie podľa § 651h ods. 4 bodu 1 alebo 2 BGB, vráti cestujúcemu už zaplatenú cenu zájazdu do 14 dní.

9.4 Okrem toho môže spoločnosť For You Travel pred začiatkom cesty odstúpiť od zmluvy alebo po začatí cesty zrušiť zmluvu bez výpovednej lehoty, ak cestujúci narušuje vykonávanie zájazdu aj napriek výzve (od spoločnosti For You Travel alebo miestnej reprezentácie) alebo ak sa u cestujúceho vyskytuje konanie v rozpore so zmluvou, ktoré oprávňuje okamžité zrušenie zmluvy o balíkovom zájazde (napr. oneskorenie platby, nedostatok prostriedkov na účte alebo nesúhlas). V prípade odstúpenia pred začiatkom cesty z dôvodu nezaplatených platieb napriek výzve a hrozbe odstúpenia môže spoločnosť For You Travel zrušiť zmluvu o balíkovom zájazde podľa storno poplatkov uvedených v bode 6.4. Ak dôjde k zrušeniu z dôvodu správania sa cestujúceho počas zájazdu, spoločnosť For You Travel si zachováva nárok na cenu zájazdu, ale musí zohľadniť úspory, ktoré vznikli, a výhody, ktoré získala z využitia nevyužitých služieb inak, vrátane platieb, ktoré poskytovatelia služieb uhradili. Akékoľvek dodatočné náklady na návrat cestujúceho sú na náklady cestujúceho.

 

10. Povinnosť spolupráce zo strany cestujúceho / povinnosti

10.1 Ak sa balíkový zájazd nevykonáva v súlade so zmluvou, cestujúci môže požadovať nápravu. Ak spoločnosť For You Travel nemohla vykonať nápravu v dôsledku zlyhania cestujúceho v oznámení o nedostatkoch, cestujúci nemôže uplatniť nároky na zníženie ceny podľa § 651m BGB alebo nároky na náhradu škody podľa § 651n BGB. Cestujúci je povinný okamžite informovať miestnu cestovnú agentúru alebo sprostredkovateľa zájazdu o zistených nedostatkoch. Ak na mieste pobytu nie je prítomný sprievodca a nie je zmluvne dohodnutý, akékoľvek nedostatky zájazdu musia byť hlásené priamo spoločnosti For You Travel na jej sídle alebo sprostredkovateľovi, cez ktorého bola služba rezervovaná. O dostupnosti sprievodcu a spoločnosti For You Travel sa cestujúci dozvie v popise služieb, najneskôr však v cestovných dokladoch. Sprievodca je zodpovedný za nápravu, ak je to možné, ale nemá oprávnenie uznávať nároky.

10.2 Ak je balíkový zájazd v dôsledku nedostatku výrazne ovplyvnený a spoločnosť For You Travel nezabezpečí nápravu v primeranej lehote, cestujúci môže zrušiť zmluvu o balíkovom zájazde. Cestujúcemu sa odporúča, aby zrušenie oznámil písomne (alebo ho uložil na trvalý dátový nosič). To isté platí, ak cestujúcemu nie je možné poskytnúť balíkový zájazd kvôli nedostatku, ktorý je dôležitý a spoločnosti For You Travel známy. Určenie lehoty na nápravu nie je potrebné, ak je náprava nemožná, spoločnosť For You Travel ju odmieta, alebo ak je okamžité zrušenie zmluvy odôvodnené osobitným záujmom cestujúceho.

10.3 Škody, oneskorenia dodávky alebo straty cestovných tašiek musia byť okamžite oznámené na mieste (letisko) prostredníctvom škodovej správy (P.I.R.) príslušnej leteckej spoločnosti. Letecké spoločnosti a cestovné kancelárie môžu odmietnuť vrátenie peňazí na základe medzinárodných dohôd, ak škodová správa nebola vyplnená. Škodovú správu je potrebné vyplniť do siedmich dní pri poškodení batožiny, do 21 dní pri oneskorení batožiny po jej vydaní. Okrem toho je potrebné stratu, poškodenie alebo nesprávne doručenie cestovných tašiek vždy oznámiť sprievodcovi.

 

11. Vylúčenie nárokov a premlčanie

11.1 Cestujúci musí nároky z dôvodu nesplnenia zmluvných podmienok balíkového zájazdu uplatniť po ukončení zájazdu.

11.2 Nárok treba uplatniť voči spoločnosti For You Travel na adrese uvedenej na konci týchto VOP. Nárok možno tiež uplatniť u sprostredkovateľa, cez ktorého bol zájazd rezervovaný.

11.3 Všetky zmluvné nároky zákazníka podľa § 651i ods. 3 BGB sa premlčujú po dvoch rokoch.

11.4 Nároky cestujúceho podľa § 651i ods. 3 BGB týkajúce sa poškodenia života, tela alebo zdravia, ktoré vznikli v dôsledku nedbanlivého porušenia povinností spoločnosti For You Travel alebo úmyselným či nedbanlivým porušením povinností jej zákonného zástupcu alebo vykonávateľa, sa tiež premlčujú po dvoch rokoch. To platí aj pre nároky na náhradu iných škôd, ktoré vznikli v dôsledku hrubej nedbanlivosti spoločnosti For You Travel alebo úmyselného či hrubo nedbanlivého porušenia povinností jej zákonného zástupcu alebo vykonávateľa.

11.5 Nároky z deliktov (t.j. na náhradu škody spôsobenej neoprávneným konaním) sa premlčujú po troch rokoch.

11.6 Premlčacia lehota začína plynúť od dňa, kedy mal balíkový zájazd podľa zmluvy skončiť. Ak cestujúci uplatnil takýto nárok, premlčanie sa pozastaví až do dňa, keď spoločnosť For You Travel alebo jej poistná spoločnosť písomne alebo v textovej forme zamietne nárok. Premlčanie nastane najskôr tri mesiace po ukončení pozastavenia.

11.7 Poskytovatelia služieb, sprievodcovia, letecký a pokladničný personál a iné miestne zastúpenia nie sú oprávnení prijímať oznámenia o nárokoch. Taktiež nie sú oprávnení uznávať nároky v mene spoločnosti For You Travel.

11.8 Upozorňujeme, že For You Travel sa nezúčastňuje na dobrovoľnom riešení sporov pred spotrebiteľskou arbitrážnou komisiou. Kontaktné údaje príslušnej inštitúcie sú:

Allgemeine Verbraucherschlichtungsstelle des Zentrums für Schlichtung e.V.

Straßburger Str. 8, 77694 Kehl,

Tel. +4978517957940, Fax +4978517957941

Internet: verbraucher-schlichter.de, E-Mail: mail@verbraucher-schlichter.de

For You Travel upozorňuje na európsku platformu pre online riešenie sporov: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ pre všetky cestovné zmluvy uzatvorené v elektronickom právnom styku.

 

12. Obmedzenie zodpovednosti

12.1 Zmluvná zodpovednosť spoločnosti For You Travel za škody, ktoré nie sú poškodením tela a ktoré neboli spôsobené z nedbanlivosti, je obmedzená na trojnásobok ceny zájazdu. Možné nároky nad rámec tejto hranice, vyplývajúce z medzinárodných dohovorov alebo právnych predpisov na nich založených, nie sú týmto obmedzením dotknuté.

12.2 Deliktná zodpovednosť spoločnosti For You Travel za škody na majetku, ktoré nezávisia od úmyslu alebo hrubej nedbanlivosti, je obmedzená na trojnásobok ceny zájazdu. Táto maximálna zodpovednosť sa vzťahuje na každého zákazníka a každú cestu. Spoločnosť For You Travel preto odporúča zákazníkom uzatvoriť poistenie proti úrazu a poistenie cestovného batožiny. Akékoľvek ďalšie nároky v súvislosti s batožinou podľa Montrealskej úmluvy týmto nie sú dotknuté.

12.3 Spoločnosť For You Travel nezodpovedá za problémy s výkonom, osobné a majetkové škody v súvislosti s službami, ktoré sú poskytované ako tretie strany (napr. výlety, športové podujatia, návštevy divadiel, výstavy, doprava z a na východiskové miesto), ak sú tieto služby v popise zájazdu a v potvrdení o rezervácii jasne označené ako služby tretích strán, ktoré nie sú súčasťou ponuky For You Travel a boli zvolená oddelene. §§ 651b, 651c, 651w a 651y BGB zostávajú v platnosti. For You Travel však bude zodpovedať, ak bola príčinou škody na strane cestujúceho porušenie povinnosti informovania, vysvetlenia alebo organizácie zo strany organizátora zájazdu.

12.4 Zodpovednosť spoločnosti For You Travel je vylúčená alebo obmedzená, ak na základe medzinárodných dohovorov alebo právnych predpisov, ktoré sa vzťahujú na služby poskytovateľov, ktorí sú za škodu zodpovední, je ich zodpovednosť tiež vylúčená alebo obmedzená.

12.5 Postúpenie nárokov voči spoločnosti For You Travel, ktoré sú založené na výkonnostných poruchách, je vylúčené.

12.6 Cestujúci nie je oprávnený vyrovnávať svoje nároky na zaplatenie dohodnutej ceny zájazdu so svojimi protinárokmi, pokiaľ protinárok nie je nepopierateľný alebo právoplatne určený.

 

13. Pasové, vízové a zdravotné predpisy

13.1 For You Travel informuje cestujúcich pred uzavretím zmluvy o všeobecných požiadavkách na pasy a víza, ako aj o zdravotníckych formalitách cieľovej krajiny, vrátane približných lehôt na získanie prípadne potrebných víz. For You Travel takisto informuje cestujúcich o prípadných zmenách týchto informácií pred začiatkom cesty.

13.2 For You Travel nezodpovedá za včasné vydanie a doručenie potrebných víz príslušnou diplomatickou zastupiteľskou službou, ak cestujúci poveril For You Travel vybavením víz, pokiaľ For You Travel nezodpovedá za oneskorenie alebo porušenie vlastných povinností.

13.3 Cestujúci je zodpovedný za získanie a nosenie potrebných cestovných dokumentov, za vykonanie prípadných potrebných očkovaní, ako aj za dodržiavanie colných a devízových predpisov. Cestujúcim sa odporúča, aby sa včas poradili so svojím lekárom, tropickým inštitútom alebo zdravotníckou autoritou o potrebných preventívnych opatreniach vzhľadom na miesto pobytu. Všetky nevýhody vyplývajúce z nedodržania týchto predpisov, ako napríklad platba storno poplatkov, znáša cestujúci, pokiaľ nie sú spôsobené nesprávnymi informáciami zo strany For You Travel. For You Travel nezodpovedá za odmietnutie vstupu cestujúceho zo strany úradov v domácej ani v zahraničnej krajine.

13.4 Záznamy detí v pase rodičov sú neplatné od 26. júna 2012 a dieťa už nie je oprávnené prekročiť hranice. Od tohto dátumu musia mať všetky deti pri cestách do zahraničia vlastný cestovný doklad. Aj pri ceste do krajín Schengenskej zóny je potrebné, aby dieťa malo príslušný cestovný doklad.

 

14. Informácie o vykonávajúcej leteckej spoločnosti a transferoch

14.1 Nariadenie EÚ č. 2111/2005 o vytvorení spoločného zoznamu leteckých spoločností zaväzuje For You Travel informovať cestujúcich o identite vykonávajúcej leteckej spoločnosti všetkých leteckých prepravných služieb, ktoré sú súčasťou rezervovanej balíkovanej dovolenky. Ak pri rezervácii ešte nie je vykonávajúca letecká spoločnosť určená, For You Travel aspoň označí leteckú spoločnosť, ktorá pravdepodobne vykoná let. Akonáhle je identita leteckej spoločnosti určená, For You Travel ju cestujúcim oznámi. V prípade zmeny leteckej spoločnosti bude For You Travel cestujúceho čo najskôr informovať. Spoločný zoznam leteckých spoločností, ktoré majú letecký zákaz v Európskej únii (tzv. „čierna listina“), ako aj zoznam schválených leteckých spoločností nemeckým leteckým úradom, sú dostupné na webovej stránke www.lba.de v aktuálnych verziách vo formáte PDF pre cestujúcich.

14.2 Krátkodobé zmeny letových časov, trasovania, letových prostriedkov, leteckej spoločnosti, ako aj medzipristátia sú výslovne vyhradené, pokiaľ celkový rámec cesty nie je narušený. Celkový rámec rezervovanej cesty je narušený vtedy, ak jej hodnota alebo jej vhodnosť pre bežné alebo zmluvné využitie sú zrušené alebo znížené. Tento aspekt sa posudzuje predovšetkým na základe doby trvania cesty, času cesty a ceny cesty.

14.3 Ak z dôvodov, ktoré sa týkajú len osoby cestujúceho, nemôže For You Travel informovať cestujúceho o zmene letového plánu včas alebo vôbec, For You Travel nenesie zodpovednosť za všetky následné škody, ak bolo podniknuté všetko primerané úsilie na zabezpečenie kontaktu s cestujúcim. V tejto súvislosti je cestujúci v rámci svojej povinnosti spolupráce povinný zabezpečiť, aby dostal informácie o krátkodobých zmenách.

14.4 Deti do dovŕšenia druhého roku života nemajú nárok na miesto na lete, pokiaľ bola zaplatená len paušálna poplatok za spracovanie. Taktiež deti do dovŕšenia druhého roku života nemajú nárok na bezplatnú prepravu batožiny.

14.5 V rámci dohodnutých leteckých služieb sa pre každú osobu bezplatne prepraví až 20 kg batožiny a malá príručná batožina. Špeciálna batožina (športové vybavenie, golfové a potápačské vybavenie, invalidné vozíky atď.) môže byť prepravená iba po predchádzajúcej registrácii u príslušnej leteckej spoločnosti. Preprava z letiska do hotela a späť je zodpovednosťou cestujúceho. Všetky vzniknuté dodatočné náklady znáša cestujúci.

 

15. Záverečné ustanovenia

15.1 Podrobnosti o popise cesty a hotela zo strany For You Travel zodpovedajú stavu v čase tlače. For You Travel si vyhradzuje právo na zrušenie svojej vôle uzavrieť zmluvu o balíkovanej dovolenke v prípade zjavného tlačového a výpočtového chyby, ktoré nemá For You Travel pod kontrolou, napríklad v prípade nevyhnutných mimoriadnych okolností.

15.2 Osobné údaje, ktoré nám poskytnete v rámci rezervácie a spracovania cesty, sú chránené proti zneužitiu v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov (BDSG). Odkazujeme na informačný leták o ochrane údajov, ktorý ste obdržali spolu s potvrdením o rezervácii.

15.3 Na zmluvu o balíkovanej dovolenke sa vzťahuje právo Nemeckej spolkovej republiky. Zmluvný jazyk je nemčina.

15.4 Cestujúci môže podať žalobu na For You Travel v sídle spoločnosti v Düsseldorfe. V prípade žalôb zo strany For You Travel proti cestujúcemu sa rozhodujúci je pobyt cestujúceho, pokiaľ žaloba nie je podaná proti obchodníkom alebo osobám, ktoré nemajú všeobecnú súdnu právomoc v Nemecku, alebo proti osobám, ktoré po uzavretí zmluvy presťahovali svoj pobyt alebo obvyklý pobyt do zahraničia, alebo ktorých pobyt alebo obvyklý pobyt nie je v čase podania žaloby známy. V týchto prípadoch je rozhodujúce sídlo spoločnosti For You Travel.

15.5 Predchádzajúce ustanovenia neplatia, ak z medzinárodných dohovorov, ktoré sú aplikovateľné na uzavretú zmluvu o balíkovanej dovolenke, vyplýva niečo iné v prospech cestujúceho, alebo ak sú na zmluvu o ceste aplikovateľné neodvolateľné ustanovenia v členskom štáte EÚ, ktorého je cestujúci členom, ktoré sú pre cestujúceho priaznivejšie ako uvedené ustanovenia alebo príslušné nemecké predpisy.

15.6 Neplatnosť jednotlivých ustanovení zmluvy o balíkovanej dovolenke nemá za následok neplatnosť celej zmluvy. Rovnako to platí aj pre tieto podmienky cesty.

15.7 Tieto podmienky cesty a informácie sa vzťahujú na (dynamický produkt FOR) značky For You Travel.

Organizátor:

For You Travel GmbHSchwanenstr. 21
40721 Hilden
Tel. +49 (0)2103 90 778 0
E-Mail: info@foryoutravel.de
HRB 70809 AG Düsseldorf

 

Garančný list

Nezobazuje sa Vám tento dokument? Stiahnite ho si PDF!

Súbory cookie
Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Ak budete pokračovať bez vykonania zmien nastavení, predpokladáme, že chcete z našej webovej stránky dostávať všetky súbory cookie. Viac informácií
Ak nesúhlasíte, kliknite sem:

Nastavenie súborov cookie
Nutné súbory cookies
Nutné súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií na našej webovej stránke. Nutné súbory cookie sa nevyužívajú na ukladanie osobných údajov. Webová stránka nemôže správne fungovať bez týchto typov cookie.
Analytické súbory cookie získavajú informácie o vašom používaní webovej stránky. Ako nástroj na analýzu webu používame službu Google Analytics. Tento nástroj nám pomáha optimalizovať naše stránky a tým vám poskytnúť lepší užívateľský komfort.
Marketingové súbory cookie používame k prispôsobeniu informácií o našich produktoch a službách podľa vašich záujmov. Vďaka nim vám dokážeme zobrazovať relevantnú a zaujímavú reklamu.