1. Uzavretie zmluvy o balíkových zájazdoch
1.1 Rezerváciou (tiež nazývanou prihláška
na zájazd) ponúka cestujúci spoločnosti For You Travel uzavretie zmluvy o
balíkových zájazdoch záväzne. Základom pre ponuku zájazdu sú popis zájazdu a
doplňujúce informácie od spoločnosti For You Travel pre daný balíkový zájazd.
1.2 Internetové inzeráty a brožúry (napr.
destinácií a hotelov), ktoré neboli vydané spoločnosťou For You Travel, nie sú
záväzné pre spoločnosť For You Travel a jej povinnosť plnenia, pokiaľ to nebolo
výslovne dohodnuté so zákazníkom ako predmet inzerátu na zájazd.
1.3 Prihláška na balíkový zájazd môže byť
podaná telefonicky, faxom, e-mailom, v cestovnej kancelárii alebo cez internet.
1.4 Zmluva vzniká doručením prijatia od
spoločnosti For You Travel. Prijatie nevyžaduje žiadnu konkrétnu formu.
Spoločnosť For You Travel zašle cestujúcemu pri alebo bezprostredne po uzavretí
zmluvy potvrdenie o zájazde uložené na trvalom nosiči dát.
1.5 Ak sa obsah potvrdenia o zájazde líši
od obsahu prihlášky na zájazd, ide o novú ponuku zo strany spoločnosti For You
Travel, na ktorú je spoločnosť For You Travel viazaná po dobu desiatich dní.
Zmluva vzniká na základe tejto novej ponuky, ak cestujúci v rámci viazanosti
spoločnosti For You Travel vyjadrí prijatie. To môže byť vykonané aj zaplatením
zálohy alebo nástupom na zájazd.
1.6 Ak je prihlásených viacero účastníkov
zájazdu, prihlásiteľ zodpovedá za všetky zmluvné záväzky účastníkov uvedených v
prihláške na zájazd, pokiaľ si tieto záväzky prevzal výslovným a osobitným
vyhlásením.
1.7 Prihláška na zájazd, formulár na
informovanie cestujúceho, Všeobecné obchodné podmienky (VOP), potvrdenie o
zájazde, faktúra, zabezpečovací certifikát a všetky cestovné dokumenty sa
spravidla zasielajú e-mailom. Na tento účel spoločnosť For You Travel používa
e-mailovú adresu uvedenú pri rezervácii.
2. Platba
2.1 Spoločnosť For You Travel uzatvorila
poistenie proti insolventnosti podľa § 651r BGB na zabezpečenie zákazníckych
peňazí. Potvrdenie o poistení bude odoslané prihlásenému zákazníkovi spolu s
potvrdením o ceste.
2.2 Po obdržaní potvrdenia o ceste a
faktúry vrátane potvrdenia o poistení pri balíkových zájazdoch je zákazník
povinný uhradiť zálohu vo výške 35 % z ceny zájazdu. Ak výška zálohy 35 % z
ceny zájazdu je nižšia než 50,00 EUR, je stanovená záloha vo výške 50,00 EUR na
účastníka zájazdu. Zvyšná platba je splatná 28 dní pred začiatkom cesty, ak bol
odovzdaný bezpečnostný certifikát a právo na zrušenie od spoločnosti For You
Travel podľa bodu 9.2 už nie je možné uplatniť. Pri rezervácii zájazdu menej
ako 30 dní pred začiatkom cesty je celková cena zájazdu splatná pri rezervácii.
Pri rezervácii iba letenky je celková cena letenky splatná pri uzatvorení
zmluvy.
2.3 Platba za cestovné služby sa vykonáva
priamo a výlučne spoločnosti For You Travel, aj keď rezervácia bola vykonaná
cez cestovnú kanceláriu. Všetky platby je potrebné uhradiť na uvedený bankový
účet s uvedením čísla rezervácie, ktoré je viditeľné na potvrdení o
ceste/faktúre.
2.4 Cenu zájazdu je možné uhradiť prevodom,
inkasom alebo kreditnou kartou (Visa, Mastercard). a) Platba cez inkaso je
možná len do 56 dní pred začiatkom cesty. Výnimkou sú zájazdy, pri ktorých si
For You Travel vyhradila právo na zrušenie podľa bodu 9.2(b). V týchto
prípadoch je zvyšná platba splatná až po uplynutí lehoty na uplatnenie práva na
zrušenie. Ak si pri rezervácii zvolíte platbu cez inkaso (SEPA Direct Debit –
SDD), potrebujeme SEPA mandát, ktorý umožňuje zaťaženie vášho bankového účtu
požadovanou sumou za zájazd (zálohu aj zvyšnú platbu) formou inkasa.
Poskytnutie vašich SEPA údajov sa automaticky považuje za príkaz na platbu.
Spoločnosť For You Travel vás obvykle informuje o nadchádzajúcom inkase
(„Pre-notifikácia“) na potvrdení o ceste
3. Služby
3.1 Špeciálne požiadavky zákazníka, ktoré
presahujú konkrétny popis služieb v katalógu alebo špeciálnu ponuku platnú pre
danú rezerváciu, nie sú pre spoločnosť For You Travel záväzné. Spoločnosť For
You Travel sa bude snažiť tieto požiadavky splniť.
3.2 Špeciálny batožina (napr. potápačské
vybavenie, surfovacie dosky, lyžiarska alebo golfová batožina a pod.) môže byť
prepravená len po predchádzajúcej rezervácii a za príplatok. Náklady a
podmienky je potrebné dohodnúť so servisným centrom For You Travel pred
rezervovaním zájazdu. Príplatok musí znášať zákazník. To platí aj pre
poskytnutie detskej postieľky.
3.3 Všetky ceny uvedené v popise zájazdu sú
v EUR a platia na osobu.
3.4 Pri zľavách pre deti je rozhodujúci vek
na deň návratu z cesty, ktorý musí byť uvedený už pri rezervácii.
3.5 V niektorých cieľových krajinách účtujú
hotely zákazníkom s trvalým pobytom v tejto krajine odlišné hotelové tarify.
Ceny spoločnosti For You Travel platia preto výhradne pre zákazníkov, ktorí
majú trvalý pobyt v Nemecku alebo v susedných krajinách alebo sú držiteľmi
trvalého pobytu v jednom z týchto štátov. Spoločnosť For You Travel nenesie
zodpovednosť za prípadné dodatočné náklady vzniknuté na mieste.
4. Cestovné dokumenty
4.1 Cestovné dokumenty budú zaslané
najneskôr 7 dní pred odchodom a len po úplnom zaplatení ceny zájazdu, spravidla
emailom. Cestovné dokumenty zvyčajne obsahujú prehľad cesty, hotelový voucher,
transferový voucher a dokument s informáciami o cieľovej destinácii. Či
cestovné dokumenty obsahujú letenky, závisí od konkrétneho leteckého dopravcu.
Pri elektronických letenkách (Etix) bude zákazníkovi spolu s cestovnými
dokumentmi poskytnutý filekey (rezervačné číslo u leteckého dopravcu).
4.2 Cestujúci je zodpovedný za to, aby
údaje, ktoré uviedol pri rezervácii, boli správne, aby údaje na potvrdení o
rezervácii zodpovedali údajom v občianskom preukaze/cestovnom pase príslušného
cestujúceho a aby zaslané dokumenty mohli byť doručené. V prípade zmeny
emailovej a/alebo poštovej adresy je zákazník povinný včas informovať
spoločnosť For You Travel o tejto zmene. Zákazník je tiež povinný zabezpečiť,
aby jeho nastavenia emailového filtra umožňovali elektronické doručenie.
5. Zmeny služieb a cien
5.1 Zmeny alebo odchýlky jednotlivých
cestovných služieb (okrem ceny zájazdu) od dohodnutého obsahu zmluvy o
balíkovom zájazde, ktoré sa stanú nevyhnutnými po uzavretí zmluvy a ktoré
neboli spôsobené v rozpore s dobrou vierou zo strany spoločnosti For You
Travel, sú povolené iba vtedy, ak tieto zmeny alebo odchýlky nie sú podstatné a
neovplyvňujú celkový rámec rezervovanej cesty. Celkový rámec cesty je
ovplyvnený, ak jej hodnota alebo vhodnosť na bežné alebo zmluvne predpokladané
využitie je zrušená alebo znížená. Toto sa určuje najmä na základe dĺžky cesty,
času cesty a ceny zájazdu. Prípadné nároky na záruku zostávajú neovplyvnené, ak
zmenené služby vykazujú vady.
5.2 V prípade, že sa podstatné cestovné
služby zmenia alebo nebudú môcť byť poskytnuté, spoločnosť For You Travel vás
bezodkladne informuje po získaní informácií o dôvode zmeny na trvalom nosiči
dát (napr. e-mailom, SMS alebo hlasovou správou) jasne, zrozumiteľne a
vyzdvihnutej forme.
5.3 V prípade podstatnej zmeny podstatnej
cestovnej služby alebo odchýlky od špeciálnych požiadaviek zákazníka, ktoré sa
stali súčasťou zmluvy o balíkovom zájazde, má cestujúci právo, v rámci
primeranej lehoty, ktorú spoločnosť For You Travel určí spolu s oznámením o
zmene, buď prijať zmenu, alebo bez poplatku odstúpiť od zmluvy o balíkovom
zájazde, alebo požadovať účasť na náhradnej ceste, ak spoločnosť For You Travel
takúto cestu ponúkla.
Cestujúci má právo rozhodnúť sa, či na
oznámenie spoločnosti For You Travel reaguje alebo nie. Ak cestujúci odpovie
spoločnosti For You Travel, môže buď súhlasiť so zmenou zmluvy, požadovať účasť
na náhradnej ceste, ak mu bola ponúknutá, alebo bez poplatku odstúpiť od
zmluvy. Ak cestujúci neodpovie alebo neodpovie v rámci primeranej lehoty
stanovenej spoločnosťou For You Travel, bude ponuka na zmenu zmluvy považovaná
za prijatú po uplynutí lehoty (§ 651g odst. 2 BGB). Na to bude cestujúci
upozornený v oznámení podľa bodu 5.2 jasne, zrozumiteľne a vyzdvihnuto.
5.4 Spoločnosť For You Travel si vyhradzuje
právo upravit ceny za letecké balíkové zájazdy v prípade zvýšenia nákladov na
dopravu alebo zvýšenia určitých poplatkov (napr. poplatky za letiskové a
bezpečnostné poplatky) alebo v prípade zmeny menových kurzov, ktoré sú
relevantné pre daný balíkový zájazd, nasledovne: a) v prípade zvýšenia nákladov
na palivo v závislosti od počtu miest na sedenie môže spoločnosť For You Travel
zvýšiť cenu zájazdu o túto sumu; b) v iných prípadoch zvýšenia nákladov na
palivo sa dodatočné náklady na dopravu požadované dopravcom na dané dopravné
prostriedky rozdelia počtom miest na sedenie dohodnutého dopravného
prostriedku. Spoločnosť For You Travel môže následne upravit cenu zájazdu o
sumu tejto úpravy na jedno miesto; c) ak sa zvýšia existujúce letiskové a
bezpečnostné poplatky voči spoločnosti For You Travel, môže byť cena zájazdu
upravená o túto zvýšenú sumu. d) Zvýšenie ceny je povolené len v prípade, že
okolnosti vedúce k zvýšeniu/uprave ceny neboli pred uzavretím zmluvy a neboli
ani predvídateľné pre spoločnosť For You Travel. e) Zmena ceny je povolená len
do 21. dňa pred začiatkom cesty. f) V prípade zmeny ceny o viac ako 8 % ceny
zájazdu platí bod 5.3 v plnom rozsahu.
5.5 Cestujúci môže požadovať zníženie ceny
zájazdu od spoločnosti For You Travel, ak a do tej miery, ako sa zmenili ceny,
poplatky alebo menové kurzy uvedené v bode 5.4 po uzavretí zmluvy a pred
začiatkom cesty a tieto zmeny vedú k nižším nákladom pre spoločnosť For You
Travel. Ak cestujúci zaplatil viac než požadovanú sumu, bude preplatok vrátený
po odpočítaní vzniknutých administratívnych nákladov spoločnosti For You
Travel.
5.6 Spoločnosť For You Travel upozorňuje,
že priame lety nie sú automaticky „non-stop lety“ a môžu zahŕňať
medzipristátia.
6. Odstúpenie od zmluvy zo strany zákazníka
6.1 Zákazník môže kedykoľvek pred začiatkom
cesty odstúpiť od balíkového zájazdu. Ak zákazník rezervoval cez cestovnú
kanceláriu/cestovného agenta, môže odstúpenie oznámiť aj tejto osobe.
Rozhodujúci je okamih doručenia oznámenia o odstúpení spoločnosti For You
Travel. Odporúča sa, aby zákazník odstúpenie oznámil na trvalom nosiči dát
(napr. písomne, e-mailom, faxom alebo poštou). Neuskutočnenie cesty sa považuje
za odstúpenie od cesty.
6.2 Zákazník je oprávnený počas cesty
zrušiť zmluvu o balíkovom zájazde; v tomto prípade musí zohľadniť minimálne
poskytnuté cestovné služby v pomere k cene zájazdu. Ak cestujúci nevyužije
jednotlivé cestovné služby v dôsledku predčasného návratu alebo iných
neodkladných dôvodov, spoločnosť For You Travel sa bude snažiť o vrátenie
ušetrených nákladov od poskytovateľov služieb. Táto povinnosť neplatí v
prípade, že ide o nepatrné služby alebo ak vrátenie je v rozpore so zákonnými
alebo administratívnymi predpismi.
6.3 Ak cestujúci odstúpi od zmluvy o
zájazde alebo necestuje, spoločnosť For You Travel nemá nárok na plnú cenu
zájazdu. Môže si však uplatniť primeranú náhradu, pokiaľ odstúpenie zo strany
zákazníka nie je spôsobené spoločnosťou For You Travel alebo ak na mieste
určenia alebo v jeho blízkosti nenastanú mimoriadne okolnosti, ktoré by výrazne
ovplyvnili uskutočnenie zájazdu alebo prepravu osôb na miesto určenia.
Okolnosti sú považované za nevyhnutné a mimoriadne, ak neboli pod kontrolou
spoločnosti For You Travel a ich následky by sa nedali zabrániť ani pri
všetkých primeraných opatreniach. Odporúča sa uzavretie poistenia zrušenia
cesty, ktoré môže tieto náklady v rámci svojich podmienok pokryť.
6.4 Výška náhrady sa určuje podľa ceny
zájazdu po odpočítaní hodnoty ušetrených nákladov a toho, čo spoločnosť For You
Travel získala iným využitím cestovných služieb. Na požiadanie zákazníka musí
spoločnosť For You Travel túto výšku náhrady zdôvodniť. Spoločnosť For You
Travel stanovila nasledujúce paušálne náhrady, pričom zohľadnila obdobie medzi
oznámením o odstúpení a začiatkom cesty, ako aj očakávanú úsporu nákladov a
predpokladaný zisk z iného využitia cestovných služieb. Náhrada sa počíta na
základe času prijatia oznámenia o odstúpení vzhľadom na cenu zájazdu a je
rozdelená podľa nasledujúcej storno stupnice: a) pri leteckých balíkoch a
hotelových rezerváciách:
• do
30. dňa pred začiatkom cesty: 35 %
• od
29. do 15. dňa pred začiatkom cesty: 65 %
• od
14. do 8. dňa pred začiatkom cesty: 75 %
• od
7. do 3. dňa pred začiatkom cesty: 85 %
• od
2. dňa pred začiatkom cesty do odletu alebo pri neuskutočnení cesty: 95 % ceny
zájazdu b) pri leteckých rezerváciách (len lety):
• k
storno poplatkom príslušného leteckého poskytovateľa alebo leteckého agenta sa
účtuje poplatok vo výške 30 EUR za každého dotknutého cestujúceho na pokrytie
našich vlastných administratívnych nákladov.
6.5 Minimálne storno poplatky sú 50 EUR na
osobu, bez ohľadu na čas odstúpenia a typ zájazdu. Uvedená storno stupnica sa
uplatňuje iba v prípade, že storno poplatky presiahnu sumu 50 EUR.
6.6 Zákazník môže spoločnosti For You
Travel predložiť dôkaz, že v súvislosti s odstúpením od balíkového zájazdu
vznikol podstatne nižší alebo žiadny škodový nárok.
6.7 Spoločnosť For You Travel si vyhradzuje
právo požadovať namiesto vyššie uvedených paušálnych náhrad vyššiu,
individuálne určenú náhradu, ak For You Travel preukáže, že jej vznikli
podstatne vyššie náklady než je príslušná paušálna náhrada. V tomto prípade je
spoločnosť For You Travel povinná túto požadovanú náhradu konkretizovať a
zdôvodniť s ohľadom na ušetrené náklady a po odpočítaní toho, čo získala iným
využitím cestovných služieb.
6.8 Ak je spoločnosť For You Travel povinná
vrátiť cenu zájazdu v dôsledku odstúpenia zo strany zákazníka, musí tak urobiť
okamžite, najneskôr však do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení.
7. Zmena rezervácie / Nahrádzajúce osoby
7.1 Zmena letenky nie je možná. Po
uzatvorení zmluvy o zájazde nemá cestujúci nárok na zmenu termínu cesty,
destinácie, miesta nástupu na cestu, ubytovania alebo spôsobu dopravy (presun).
To neplatí, ak je zmena nevyhnutná, pretože spoločnosť For You Travel
neposkytla správne alebo dostatočné informácie pred uzavretím zmluvy podľa §
250 odst. 3 EGBGB; v tomto prípade je zmena bez poplatku možná. Ak si cestujúci
praje vykonať zmenu, spoločnosť For You Travel si môže účtovať poplatok za
zmenu rezervácie na osobu. Tento poplatok za zmenu rezervácie je 40 EUR na
osobu, k tomu sa pripočítajú prípadné ďalšie náklady alebo príplatky, ktoré
účtujú poskytovatelia služieb.
7.2 Od 30 dní pred začiatkom cesty môžu byť
žiadosti o zmenu rezervácie, ak je ich realizácia vôbec možná, uskutočnené len
po odstúpení od zmluvy a to za podmienok uvedených v bode 6.4 a zároveň s novou
registráciou. Toto sa nevzťahuje na žiadosti o zmenu, ktoré spôsobujú len
nepatrné náklady.
7.3 Zákonné právo cestujúceho, podľa § 651e
BGB, požadovať, aby namiesto neho vstúpil tretí do práv a povinností
vyplývajúcich z balíkového zájazdu, zostáva neovplyvnené týmito podmienkami.
Takéto oznámenie je považované za včasné, ak spoločnosti For You Travel dorazí
7 dní pred začiatkom cesty. For You Travel môže odporovať vstupu tretieho do
zmluvy, ak tento tretí nespĺňa špeciálne požiadavky na cestu alebo ak jeho
účasť je v rozpore so zákonnými predpismi alebo administratívnymi opatreniami.
Ak tretia osoba nahradí pôvodného účastníka zájazdu, pôvodný účastník a
náhradník zodpovedajú spoločne za cenu zájazdu a za skutočne vzniknuté
dodatočné náklady v dôsledku vstupu tretieho. Spoločnosť For You Travel
poskytne cestujúcemu doklad o vzniknutých dodatočných nákladoch.
8. Cestovné poistenia
Cestovné poistenie nie je zahrnuté v cene
zájazdu. Spoločnosť For You Travel odporúča každému zákazníkovi pri rezervácii
uzavrieť cestovné poistenie, a to buď poistenie storna cesty a/alebo poistenie
zrušenia cesty/poistenie cestovného poistenia pri zranení alebo chorobe.
9. Odstúpenie a zrušenie zo strany
spoločnosti For You Travel
9.1 Spoločnosť For You Travel môže v
prípade splnenia zákonných predpokladov podľa § 651h ods. 4 BGB (nepriaznivá
okolnosť, ako napr. nedosiahnutie minimálneho počtu účastníkov uvedeného v
zmluve; nevyhnutné, mimoriadne okolnosti ako prírodné katastrofy, epidémie,
vojna a iné) odstúpiť od zmluvy o balíkovom zájazde (zrušiť) pred začiatkom
cesty.
9.2 Odstúpenie z dôvodu nedosiahnutia
dohodnutého minimálneho počtu účastníkov je možné: a) pri trvaní zájazdu viac
ako šesť dní najneskôr 21 dní pred začiatkom cesty, b) pri trvaní zájazdu
najmenej dva a maximálne šesť dní najneskôr 7 dní pred začiatkom cesty a c) pri
trvaní zájazdu menej ako dva dni najneskôr 48 hodín pred začiatkom cesty. For
You Travel bezodkladne pošle cestujúcemu oznámenie o odstúpení.
9.3 Ak spoločnosť For You Travel uplatní
svoje právo na odstúpenie podľa § 651h ods. 4 bodu 1 alebo 2 BGB, vráti
cestujúcemu už zaplatenú cenu zájazdu do 14 dní.
9.4 Okrem toho môže spoločnosť For You
Travel pred začiatkom cesty odstúpiť od zmluvy alebo po začatí cesty zrušiť
zmluvu bez výpovednej lehoty, ak cestujúci narušuje vykonávanie zájazdu aj
napriek výzve (od spoločnosti For You Travel alebo miestnej reprezentácie)
alebo ak sa u cestujúceho vyskytuje konanie v rozpore so zmluvou, ktoré
oprávňuje okamžité zrušenie zmluvy o balíkovom zájazde (napr. oneskorenie
platby, nedostatok prostriedkov na účte alebo nesúhlas). V prípade odstúpenia
pred začiatkom cesty z dôvodu nezaplatených platieb napriek výzve a hrozbe
odstúpenia môže spoločnosť For You Travel zrušiť zmluvu o balíkovom zájazde
podľa storno poplatkov uvedených v bode 6.4. Ak dôjde k zrušeniu z dôvodu
správania sa cestujúceho počas zájazdu, spoločnosť For You Travel si zachováva
nárok na cenu zájazdu, ale musí zohľadniť úspory, ktoré vznikli, a výhody,
ktoré získala z využitia nevyužitých služieb inak, vrátane platieb, ktoré
poskytovatelia služieb uhradili. Akékoľvek dodatočné náklady na návrat cestujúceho
sú na náklady cestujúceho.
10. Povinnosť spolupráce zo strany
cestujúceho / povinnosti
10.1 Ak sa balíkový zájazd nevykonáva v
súlade so zmluvou, cestujúci môže požadovať nápravu. Ak spoločnosť For You
Travel nemohla vykonať nápravu v dôsledku zlyhania cestujúceho v oznámení o
nedostatkoch, cestujúci nemôže uplatniť nároky na zníženie ceny podľa § 651m
BGB alebo nároky na náhradu škody podľa § 651n BGB. Cestujúci je povinný
okamžite informovať miestnu cestovnú agentúru alebo sprostredkovateľa zájazdu o
zistených nedostatkoch. Ak na mieste pobytu nie je prítomný sprievodca a nie je
zmluvne dohodnutý, akékoľvek nedostatky zájazdu musia byť hlásené priamo
spoločnosti For You Travel na jej sídle alebo sprostredkovateľovi, cez ktorého
bola služba rezervovaná. O dostupnosti sprievodcu a spoločnosti For You Travel
sa cestujúci dozvie v popise služieb, najneskôr však v cestovných dokladoch.
Sprievodca je zodpovedný za nápravu, ak je to možné, ale nemá oprávnenie
uznávať nároky.
10.2 Ak je balíkový zájazd v dôsledku
nedostatku výrazne ovplyvnený a spoločnosť For You Travel nezabezpečí nápravu v
primeranej lehote, cestujúci môže zrušiť zmluvu o balíkovom zájazde.
Cestujúcemu sa odporúča, aby zrušenie oznámil písomne (alebo ho uložil na
trvalý dátový nosič). To isté platí, ak cestujúcemu nie je možné poskytnúť
balíkový zájazd kvôli nedostatku, ktorý je dôležitý a spoločnosti For You
Travel známy. Určenie lehoty na nápravu nie je potrebné, ak je náprava nemožná,
spoločnosť For You Travel ju odmieta, alebo ak je okamžité zrušenie zmluvy
odôvodnené osobitným záujmom cestujúceho.
10.3 Škody, oneskorenia dodávky alebo
straty cestovných tašiek musia byť okamžite oznámené na mieste (letisko)
prostredníctvom škodovej správy (P.I.R.) príslušnej leteckej spoločnosti.
Letecké spoločnosti a cestovné kancelárie môžu odmietnuť vrátenie peňazí na
základe medzinárodných dohôd, ak škodová správa nebola vyplnená. Škodovú správu
je potrebné vyplniť do siedmich dní pri poškodení batožiny, do 21 dní pri
oneskorení batožiny po jej vydaní. Okrem toho je potrebné stratu, poškodenie
alebo nesprávne doručenie cestovných tašiek vždy oznámiť sprievodcovi.
11. Vylúčenie nárokov a premlčanie
11.1 Cestujúci musí nároky z dôvodu
nesplnenia zmluvných podmienok balíkového zájazdu uplatniť po ukončení zájazdu.
11.2 Nárok treba uplatniť voči spoločnosti
For You Travel na adrese uvedenej na konci týchto VOP. Nárok možno tiež
uplatniť u sprostredkovateľa, cez ktorého bol zájazd rezervovaný.
11.3 Všetky zmluvné nároky zákazníka podľa
§ 651i ods. 3 BGB sa premlčujú po dvoch rokoch.
11.4 Nároky cestujúceho podľa § 651i ods. 3
BGB týkajúce sa poškodenia života, tela alebo zdravia, ktoré vznikli v dôsledku
nedbanlivého porušenia povinností spoločnosti For You Travel alebo úmyselným či
nedbanlivým porušením povinností jej zákonného zástupcu alebo vykonávateľa, sa
tiež premlčujú po dvoch rokoch. To platí aj pre nároky na náhradu iných škôd,
ktoré vznikli v dôsledku hrubej nedbanlivosti spoločnosti For You Travel alebo
úmyselného či hrubo nedbanlivého porušenia povinností jej zákonného zástupcu
alebo vykonávateľa.
11.5 Nároky z deliktov (t.j. na náhradu
škody spôsobenej neoprávneným konaním) sa premlčujú po troch rokoch.
11.6 Premlčacia lehota začína plynúť od
dňa, kedy mal balíkový zájazd podľa zmluvy skončiť. Ak cestujúci uplatnil
takýto nárok, premlčanie sa pozastaví až do dňa, keď spoločnosť For You Travel
alebo jej poistná spoločnosť písomne alebo v textovej forme zamietne nárok.
Premlčanie nastane najskôr tri mesiace po ukončení pozastavenia.
11.7 Poskytovatelia služieb, sprievodcovia,
letecký a pokladničný personál a iné miestne zastúpenia nie sú oprávnení
prijímať oznámenia o nárokoch. Taktiež nie sú oprávnení uznávať nároky v mene
spoločnosti For You Travel.
11.8 Upozorňujeme, že For You Travel sa
nezúčastňuje na dobrovoľnom riešení sporov pred spotrebiteľskou arbitrážnou
komisiou. Kontaktné údaje príslušnej inštitúcie sú:
Allgemeine Verbraucherschlichtungsstelle
des Zentrums für Schlichtung e.V.
Straßburger Str. 8, 77694 Kehl,
Tel. +4978517957940, Fax +4978517957941
Internet: verbraucher-schlichter.de,
E-Mail: mail@verbraucher-schlichter.de
For You Travel upozorňuje na európsku
platformu pre online riešenie sporov: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ pre
všetky cestovné zmluvy uzatvorené v elektronickom právnom styku.
12. Obmedzenie zodpovednosti
12.1 Zmluvná zodpovednosť spoločnosti For
You Travel za škody, ktoré nie sú poškodením tela a ktoré neboli spôsobené z
nedbanlivosti, je obmedzená na trojnásobok ceny zájazdu. Možné nároky nad rámec
tejto hranice, vyplývajúce z medzinárodných dohovorov alebo právnych predpisov
na nich založených, nie sú týmto obmedzením dotknuté.
12.2 Deliktná zodpovednosť spoločnosti For
You Travel za škody na majetku, ktoré nezávisia od úmyslu alebo hrubej
nedbanlivosti, je obmedzená na trojnásobok ceny zájazdu. Táto maximálna
zodpovednosť sa vzťahuje na každého zákazníka a každú cestu. Spoločnosť For You
Travel preto odporúča zákazníkom uzatvoriť poistenie proti úrazu a poistenie
cestovného batožiny. Akékoľvek ďalšie nároky v súvislosti s batožinou podľa
Montrealskej úmluvy týmto nie sú dotknuté.
12.3 Spoločnosť For You Travel nezodpovedá
za problémy s výkonom, osobné a majetkové škody v súvislosti s službami, ktoré
sú poskytované ako tretie strany (napr. výlety, športové podujatia, návštevy
divadiel, výstavy, doprava z a na východiskové miesto), ak sú tieto služby v
popise zájazdu a v potvrdení o rezervácii jasne označené ako služby tretích
strán, ktoré nie sú súčasťou ponuky For You Travel a boli zvolená oddelene. §§
651b, 651c, 651w a 651y BGB zostávajú v platnosti. For You Travel však bude zodpovedať,
ak bola príčinou škody na strane cestujúceho porušenie povinnosti informovania,
vysvetlenia alebo organizácie zo strany organizátora zájazdu.
12.4 Zodpovednosť spoločnosti For You
Travel je vylúčená alebo obmedzená, ak na základe medzinárodných dohovorov
alebo právnych predpisov, ktoré sa vzťahujú na služby poskytovateľov, ktorí sú
za škodu zodpovední, je ich zodpovednosť tiež vylúčená alebo obmedzená.
12.5 Postúpenie nárokov voči spoločnosti
For You Travel, ktoré sú založené na výkonnostných poruchách, je vylúčené.
12.6 Cestujúci nie je oprávnený vyrovnávať
svoje nároky na zaplatenie dohodnutej ceny zájazdu so svojimi protinárokmi,
pokiaľ protinárok nie je nepopierateľný alebo právoplatne určený.
13. Pasové, vízové a zdravotné predpisy
13.1 For You Travel informuje cestujúcich
pred uzavretím zmluvy o všeobecných požiadavkách na pasy a víza, ako aj o
zdravotníckych formalitách cieľovej krajiny, vrátane približných lehôt na
získanie prípadne potrebných víz. For You Travel takisto informuje cestujúcich
o prípadných zmenách týchto informácií pred začiatkom cesty.
13.2 For You Travel nezodpovedá za včasné
vydanie a doručenie potrebných víz príslušnou diplomatickou zastupiteľskou
službou, ak cestujúci poveril For You Travel vybavením víz, pokiaľ For You
Travel nezodpovedá za oneskorenie alebo porušenie vlastných povinností.
13.3 Cestujúci je zodpovedný za získanie a
nosenie potrebných cestovných dokumentov, za vykonanie prípadných potrebných
očkovaní, ako aj za dodržiavanie colných a devízových predpisov. Cestujúcim sa
odporúča, aby sa včas poradili so svojím lekárom, tropickým inštitútom alebo
zdravotníckou autoritou o potrebných preventívnych opatreniach vzhľadom na
miesto pobytu. Všetky nevýhody vyplývajúce z nedodržania týchto predpisov, ako
napríklad platba storno poplatkov, znáša cestujúci, pokiaľ nie sú spôsobené nesprávnymi
informáciami zo strany For You Travel. For You Travel nezodpovedá za
odmietnutie vstupu cestujúceho zo strany úradov v domácej ani v zahraničnej
krajine.
13.4 Záznamy detí v pase rodičov sú
neplatné od 26. júna 2012 a dieťa už nie je oprávnené prekročiť hranice. Od
tohto dátumu musia mať všetky deti pri cestách do zahraničia vlastný cestovný
doklad. Aj pri ceste do krajín Schengenskej zóny je potrebné, aby dieťa malo
príslušný cestovný doklad.
14. Informácie o vykonávajúcej leteckej
spoločnosti a transferoch
14.1 Nariadenie EÚ č. 2111/2005 o vytvorení
spoločného zoznamu leteckých spoločností zaväzuje For You Travel informovať
cestujúcich o identite vykonávajúcej leteckej spoločnosti všetkých leteckých
prepravných služieb, ktoré sú súčasťou rezervovanej balíkovanej dovolenky. Ak
pri rezervácii ešte nie je vykonávajúca letecká spoločnosť určená, For You
Travel aspoň označí leteckú spoločnosť, ktorá pravdepodobne vykoná let.
Akonáhle je identita leteckej spoločnosti určená, For You Travel ju cestujúcim
oznámi. V prípade zmeny leteckej spoločnosti bude For You Travel cestujúceho čo
najskôr informovať. Spoločný zoznam leteckých spoločností, ktoré majú letecký
zákaz v Európskej únii (tzv. „čierna listina“), ako aj zoznam schválených
leteckých spoločností nemeckým leteckým úradom, sú dostupné na webovej stránke
www.lba.de v aktuálnych verziách vo formáte PDF pre cestujúcich.
14.2 Krátkodobé zmeny letových časov,
trasovania, letových prostriedkov, leteckej spoločnosti, ako aj medzipristátia
sú výslovne vyhradené, pokiaľ celkový rámec cesty nie je narušený. Celkový
rámec rezervovanej cesty je narušený vtedy, ak jej hodnota alebo jej vhodnosť
pre bežné alebo zmluvné využitie sú zrušené alebo znížené. Tento aspekt sa
posudzuje predovšetkým na základe doby trvania cesty, času cesty a ceny cesty.
14.3 Ak z dôvodov, ktoré sa týkajú len
osoby cestujúceho, nemôže For You Travel informovať cestujúceho o zmene
letového plánu včas alebo vôbec, For You Travel nenesie zodpovednosť za všetky
následné škody, ak bolo podniknuté všetko primerané úsilie na zabezpečenie
kontaktu s cestujúcim. V tejto súvislosti je cestujúci v rámci svojej
povinnosti spolupráce povinný zabezpečiť, aby dostal informácie o krátkodobých
zmenách.
14.4 Deti do dovŕšenia druhého roku života
nemajú nárok na miesto na lete, pokiaľ bola zaplatená len paušálna poplatok za
spracovanie. Taktiež deti do dovŕšenia druhého roku života nemajú nárok na
bezplatnú prepravu batožiny.
14.5 V rámci dohodnutých leteckých služieb
sa pre každú osobu bezplatne prepraví až 20 kg batožiny a malá príručná
batožina. Špeciálna batožina (športové vybavenie, golfové a potápačské
vybavenie, invalidné vozíky atď.) môže byť prepravená iba po predchádzajúcej
registrácii u príslušnej leteckej spoločnosti. Preprava z letiska do hotela a
späť je zodpovednosťou cestujúceho. Všetky vzniknuté dodatočné náklady znáša
cestujúci.
15. Záverečné ustanovenia
15.1 Podrobnosti o popise cesty a hotela zo
strany For You Travel zodpovedajú stavu v čase tlače. For You Travel si
vyhradzuje právo na zrušenie svojej vôle uzavrieť zmluvu o balíkovanej
dovolenke v prípade zjavného tlačového a výpočtového chyby, ktoré nemá For You
Travel pod kontrolou, napríklad v prípade nevyhnutných mimoriadnych okolností.
15.2 Osobné údaje, ktoré nám poskytnete v
rámci rezervácie a spracovania cesty, sú chránené proti zneužitiu v súlade so
zákonom o ochrane osobných údajov (BDSG). Odkazujeme na informačný leták o
ochrane údajov, ktorý ste obdržali spolu s potvrdením o rezervácii.
15.3 Na zmluvu o balíkovanej dovolenke sa
vzťahuje právo Nemeckej spolkovej republiky. Zmluvný jazyk je nemčina.
15.4 Cestujúci môže podať žalobu na For You
Travel v sídle spoločnosti v Düsseldorfe. V prípade žalôb zo strany For You
Travel proti cestujúcemu sa rozhodujúci je pobyt cestujúceho, pokiaľ žaloba nie
je podaná proti obchodníkom alebo osobám, ktoré nemajú všeobecnú súdnu právomoc
v Nemecku, alebo proti osobám, ktoré po uzavretí zmluvy presťahovali svoj pobyt
alebo obvyklý pobyt do zahraničia, alebo ktorých pobyt alebo obvyklý pobyt nie
je v čase podania žaloby známy. V týchto prípadoch je rozhodujúce sídlo spoločnosti
For You Travel.
15.5 Predchádzajúce ustanovenia neplatia,
ak z medzinárodných dohovorov, ktoré sú aplikovateľné na uzavretú zmluvu o
balíkovanej dovolenke, vyplýva niečo iné v prospech cestujúceho, alebo ak sú na
zmluvu o ceste aplikovateľné neodvolateľné ustanovenia v členskom štáte EÚ,
ktorého je cestujúci členom, ktoré sú pre cestujúceho priaznivejšie ako uvedené
ustanovenia alebo príslušné nemecké predpisy.
15.6 Neplatnosť jednotlivých ustanovení
zmluvy o balíkovanej dovolenke nemá za následok neplatnosť celej zmluvy.
Rovnako to platí aj pre tieto podmienky cesty.
15.7 Tieto podmienky cesty a informácie sa
vzťahujú na (dynamický produkt FOR) značky For You Travel.
Organizátor:
For You Travel GmbHSchwanenstr. 21
40721 Hilden
Tel. +49 (0)2103 90 778 0
E-Mail: info@foryoutravel.de
HRB 70809 AG Düsseldorf